SP stelt vragen over Classic Park

19 maart 2021

SP stelt vragen over Classic Park

Foto: SP

Op het terrein aan de Koppenhoefstraat langs de A2 staan vele tientallen auto's van autobedrijf Van den Udenhout gestald. Tel daarbij op de meterslange lichtbak waar reclame gemaakt wordt voor het bedrijf en het lijkt er sterk op dat hier een showroom is ontstaan van te verkopen occasions. Dit is tegen het gemeentelijk beleid dat vestiging van een grootschalig autobedrijf in het buitengebied niet toestaat. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek heeft hierover vragen gesteld aan het college van B&W.

Toeristisch-recreatieve invulling
De SP is voor een toeristisch-recreatieve invulling van Classic Park waar ook evenementen plaats kunnen vinden. Het is een museum waar bezoekers klassieke automobielen kunnen bewonderen. Ook is er de mogelijkheid om een beperkt aantal oude auto's op te knappen en te verkopen. Oud-wethouder Eric van den Broek: “Hiermee is eigenlijk al de maximale afspraak met de gemeente gemaakt voor wat betreft de structurele verkoop van auto's, echt als nevenactiviteit van het museum.”

Grootschalig autobedrijf in buitengebied is niet toegestaan
Eigenaar Anton van Dijke wil graag dat Van Udenhout naar zijn terrein verhuist. Van den Broek: “Eind vorig jaar is er nog een mededeling naar de eigenaar uitgegaan dat een vestiging van een grootschalig autobedrijf op zijn terrein niet is toegestaan. Wij hebben hierover vragen gesteld aan het nieuwe college van B&W”.

Vragen SP en antwoord burgemeester
De SP vraagt onder meer hoe het college denkt over het stallen van de vele auto's op het terrein en of het college nog steeds achter het gemeentelijk beleid staat om een groot autobedrijf in het buitengebied niet toe te staan. Burgemeester Ronald van Meijgaarden antwoordde in het vragenhalfuurtje dat het stallen van de auto's niet is toegestaan en dat het gemeentebestuur vasthoudt aan het beleid dat een autobedrijf daar niet toegestaan is. De burgemeester: “Er loopt een handhavingszaak, maar er zijn nog geen juridische stappen gezet. We zijn in gesprek met de eigenaar over wat er mogelijk is binnen Classic Park.”