SP vervolgt buurtenquêtes in Munsel/In Goede Aarde

22 september 2021

SP vervolgt buurtenquêtes in Munsel/In Goede Aarde

Foto: SP

Aankomende zaterdag 25 september gaan vrijwilligers van de SP huis-aan-huis buurtenquêtes afnemen in wijk Munsel/In Goede Aarde. Het initiatief is een vervolg op de inmiddels jarenlange traditie van de Boxtelse SP om elke zaterdag de diverse wijken in te gaan om bewoners via een korte enquête te bevragen over hun mening over de wijk en wat er in de wijk verbeterd kan worden.

‘Na een lange Coronaperiode en de zomervakantieperiode is deze week het politieke jaar weer hervat. Wij hebben ervoor gekozen om meteen weer de wijk in te gaan om van mensen te horen wat er speelt’, zegt fractievoorzitter en bestuurslid Eric van den Broek over de actie. ‘We gaan in principe weer elke zaterdag met een aantal vrijwilligers de wijken in om aan de deur een gesprekje te hebben met bewoners over diverse zaken die in de wijk spelen.’

De SP organiseert al enkele jaren huis-aan-huis enquêtes. Eric van den Broek: ‘We halen niet alleen veel onderwerpen op die we in de Gemeenteraad kunnen gebruiken, maar we verwijzen ook regelmatig bewoners naar instanties die hun verder kunnen helpen bij allerlei hulpvragen die ze hebben.’

De SP’ers kondigen de enquête doordeweek via een huis-aan-huis-brief aan en komen vervolgens enkele dagen later op zaterdag langs de deur om een korte enquête af te neme. ‘We stellen een beperkt aantal vragen en koppelen de resultaten ook aan bewoners terug. En belangrijker nog: we gaan ook direct met de opgehaalde onderwerpen aan de slag’, aldus Van den Broek.

In de komende tijd gaat de SP op zaterdagen en eventueel ook doordeweekse avonden bij Boxtelaren langs.

In de enquête komen slechts een paar vragen aan de orde:

1. Wat gaat er goed in uw straat, buurt en wijk, waar bent u trots op?
  2. Hebt u klachten over uw straat, buurt of wijk? Wat kan er beter?
  3. Wat vind u een belangrijk politiek onderwerp in Nederland?
  4. Wat kan de SP daarin betekenen?

De enquête start aankomende zaterdag 25 september, om 12.00 in wijk Munsel/In Goede Aarde. In principe gaan vrijwilligers elke zaterdag van 12.00 uur tot 14.00 uur de wijk in.

Meer informatie: Eric van den Broek, telefoon 06-53316731