SP inventariseert vochtproblemen

28 april 2022

SP inventariseert vochtproblemen

Foto: SP

Vrijwilligers van de SP hebben maandagavond 25 april vochtproblemen geïnventariseerd bij huurwoningen in de Van Hugenpothstraat en Van Rijckevorselstraat. Veel huurders hebben last van vochtige muren, opbollende vloerbedekking en houten vloeren, afvallend tegelwerk en het moeilijk warm kunnen stoken van de woning.

Na signalen uit de Van Hugenpothstraat inventariseerde de SP al eerder de vochtproblemen. ‘Vanuit die inventarisatie hebben we met JOOST contact gezocht om de problemen aan te kaarten’, zegt SP-fractievoorzitter Eric van den Broek over de actie. ‘JOOST heeft ons aangegeven nog maar twee officiële klachten te hebben ontvangen. Wij hebben echter al veel meer geluiden over vochtproblemen opgehaald.’

JOOST beloofde de SP de klachten serieus te zullen oppakken. Als JOOST de naam en telefoonnummers van de betreffende huurder heeft, dan nemen zij contact op voor het zoeken naar een oplossing.

‘We gaan door tot de huurders serieus worden genomen en JOOST er alles aan gaat doen om de problemen op te lossen’, aldus Eric van den Broek.