SP-Voorman Eric van den Broek overleden

3 december 2022

SP-Voorman Eric van den Broek overleden

Foto: SP

Dit weekend bereikte ons het trieste bericht dat Eric van den Broek is overleden. Voor veel mensen was hij de afgelopen jaren naast Willem van Meurs, zijn leermeester die ons vorig jaar is ontvallen, het boegbeeld van de SP in Boxtel.

Eric is tientallen jaren lang politiek actief geweest. Binnen het bestuur van de SP afdeling Boxtel, als commissielid en later als raadslid. In 2014 werd hij namens de SP wethouder in de gemeente Boxtel. Dit ambt heeft hij tot in het verkiezingsjaar 2020 mogen bekleden. Zijn belangrijkste aandachtsgebieden lagen onvermijdelijk in het sociale domein. Na deze verkiezingen is hij niet bij de pakken neer gaan zitten, maar heeft hij als fractievoorzitter met volle inzet het politieke werk binnen Boxtel voortgezet.

Zijn passie voor de politiek lag misschien niet zozeer in de raadzaal, maar vooral op straat, tussen en voor de gewone man en vrouw. Typerend voor hem zijn de berichten in de sociale media: Samen met zijn partijgenoten op stap. Natuurlijk met een of meer foto’s, onvermijdelijk met de duim omhoog.

We zijn Eric heel veel dank verschuldigd voor zijn vele werk voor Boxtel en de SP. Niet alleen in Boxtel, maar ook voor de landelijke partij. Wij willen ons als afdeling in de geest van Eric onverminderd voor onze inwoners blijven inzetten voor een rechtvaardige samenleving.

Eric, we zullen je heel erg gaan missen!

We wensen Eszra, Agnes, en zijn verdere familie en vrienden heel veel kracht en sterkte bij het verwerken van dit zware verlies.