SP-wethouder Eric van den Broek neemt initiatief voor Klankbordgroep Seniorenbeleid

27 mei 2016

Foto: SP

In de onlangs gehouden beeldvormende raadsbijeenkomst over het seniorenbeleid heeft wethouder Eric van den Broek ouderenorganisaties en belangstellenden uitgenodigd om deel te nemen aan een Klankbordgroep die snel aan de slag gaat om een actieplan op te stellen.

Geslaagde raadsbijeenkomst seniorenbeleid

De raadsbijeenkomst over het seniorenbeleid is op initiatief van v.d. Broek tot stand gekomen. De wethouder had vooraf een overleg met Seniorenraad, Wmo-Adviesraad en de KBO georganiseerd en hen opgeroepen om na te denken over één Boxtelse seniorenagenda. In de raadsbijeenkomst hebben 12 organisaties die zich bezig houden met seniorenthema's zich gepresenteerd en hun speerpunten voor een gezamenlijke ouderagenda kunnen toelichten op het gebied van wonen, werken, zorg, welzijn en participatie. De organisaties gingen hierover in gesprek met raadsleden en belangstellenden.

Klankbordgroep

De wethouder wil de vaart er in houden: “In mijn slotwoord op de avond heb ik aangegeven dat er nog voor de zomervakantie een praatnotitie en actieplan zal worden opgesteld. Hieruit moeten concrete acties uit voortkomen die de situatie van Boxtelse ouderen verbetert. Ik heb alle organisaties uitgenodigd om deel te nemen aan een Klankbordgroep die snel aan de slag gaat met de praatnotitie. In de begroting zullen extra financiële middelen voor senioren komen, zodat het actieplan ook daadwerkelijk uitgevoerd kan worden. Daar ben ik heel tevreden over.”