SP hekelt gebrek aan inspraak plan St. Lucas

10 juni 2011

SP hekelt gebrek aan inspraak plan St. Lucas

De SP denkt dat de gevolgde procedure voor de uitbreiding van St. Lucas nabij de Burgakker nog een staartje gaat krijgen, in de vorm van nieuwe bezwaren. Hoewel het College van B&W stelt dat in het gebied omzichtig moet worden omgegaan met de inspraakreacties, weigerde het College bij monde van wethouder Van der Zanden ten behoeve van de uitbreiding van St. Lucas de gemeentelijke inspraakprocedure te volgen.

De SP had met name inhoudelijke kritiek op de opstelling van verantwoordelijk wethouder Van der Zanden van Balans. ‘In zijn tijd als raadslid hamerde hij altijd op de zorgvuldigheid van procedures en dan met name de op de inspraak van burgers. Nu hij wethouder is heeft hij daar kennelijk geen boodschap meer aan’, aldus SP-raadslid Eric van den Broek.

Eric van den Broek in een reactie na de raadsvergadering van vorige week: ‘Met name in het plan de Renbaan om voetbalclub ODC een adequate sportaccommodatie te verschaffen, riep Balans in het verleden om het hardst toen een aantal rijke omwonenden van de Renbaan onvoldoende gehoord stelden te worden. Nu wordt de mening van een aantal bewoners uit de Burgakker gewoonweg genegeerd. Geen fraai voorbeeld van de burger centraal stellen, zoals dit College bij herhaling predikt.’

De SP liet in een stemverklaring haar ongenoegen horen over de gevolgde procedure en waarschuwde voor extra juridische procedures, vertraging en verspilling van geld. Daarnaast pleitte de fractie in haar bijdrage voor een evaluatie van de Boxtelse inspraakprocedures.

Waarom geen inspraak bij plan St. Lucas?