SP schrijft 50e nieuw lid in

6 juli 2012

SP schrijft 50e nieuw lid in

Deze week heeft de SP Boxtel het vijftigste nieuwe lid ingeschreven sinds de start van de ledenwervingscampagne op 1 mei. Het nieuwe lid is ook lid geworden van de SP-jongeren ROOD. Zij kreeg van ROOD-voorzitter Teun Pijnenburg bloemen en een boekenbon aangeboden.

Actief in ROOD
Gabriëlle Groenendijk reageerde blij verrast op de bloemen en boekenbon die zij uit handen van ROOD-voorzitter Teun Pijnenburg mocht ontvangen: ‘Hartstikke leuk. Ik stem altijd al SP, dan is het logisch om ook lid te worden. En ik vind het leuk om actief in ROOD te worden.’ Teun Pijnenburg, de kersverse voorzitter van de onlangs opgerichte ROOD-jongeren in Boxtel is blij met het nieuwe lid: ‘We hebben nu een groep van vier enthousiaste jongeren en gaan in de komende tijd bekijken wat we voor Boxtelse jongeren kunnen betekenen. We hebben er veel zin in.’

Groeiende sympathie voor SP
Van de vijftig nieuwe leden zijn er 22 gemaakt in een gedeelte van Selissenwal en 28 in een gedeelte van Oost. De nieuwe leden zijn ingeschreven vanaf 1 mei in een periode van tien weken. Vooraf wordt in een paar straten een brief verspreid en een paar dagen later bellen vrijwilligers huis aan huis aan. Met deze nieuwe leden komt het ledenaantal op 354. Dat is een ledengroei ten opzichte van het ledenaantal van vóór 1 mei van 16%. Willem van Meurs, verantwoordelijk bestuurslid voor de ledenwerving: ‘We merken aan de deur dat de sympathie van de mensen voor de SP op dit moment enorm is. Dat heb ik in de 35 jaar dat ik actief ben op deze manier nog niet meegemaakt.’ De ledenwervingsactie gaat in ieder geval door tot aan de bouwvakvakantie.

Teller Boxtelse ledenwerfactie inmiddels op 42 nieuwe leden!.