Opknappen Rots weer een jaar vertraagd

14 augustus 2012

Opknappen Rots weer een jaar vertraagd

Voorlopig hoeft gemeenschapshuis de Rots niet te rekenen op extra aandacht en financiële middelen vanuit het college van B&W. De Rots vraagt al geruime tijd om meer financiële middelen voor achterstallig onderhoud en een ingrijpende verbouwing, waaronder het realiseren van een lift. Het college heeft echter welzijnsinstelling De Twern gevraagd om eerst een onderzoek uit te voeren naar het voorzieningenniveau in de Boxtelse wijken. Dat onderzoek wordt echter steeds opgeschoven, waardoor de plannen voor de Rots wederom niet kunnen worden meegenomen in de aankomende begrotingsbehandeling.

Gisteren vergaderde de commissie maatschappelijke zaken in de Rots, waar beheerder Eric Schouten van de Rots een toelichting gaf op het jaarverslag en de toekomstplannen van het gemeenschapshuis in wijk Oost. Al geruime tijd vraagt de Rots om meer financiële middelen voor achterstallig onderhoud en een aantal verbouwingen. Alle commissieleden waren vol lof over de plannen en de inzet van de vrijwilligers van de Rots en gaven aan dat de Rots alle aandacht verdient vanuit de politiek.

Verbaasd
Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP was verbaasd over de opmerkingen van zijn collega commissieleden: ‘Iedereen is nu wel vol lof over de Rots, maar het verhaal van de Rots is al meer dan anderhalf jaar bekend. Probleem is dat het college de uitkomsten van het onderzoek van De Twern steeds voor zich uit schuift, waardoor er steeds maar geen beslissing wordt genomen op het verzoek van de Rots voor meer financiële middelen voor een verbouwing.’

Wethouder Van Aert erkende dat de resultaten van het onderzoek van De Twern lang op zich laten wachten, maar gaf aan dat de resultaten nu in oktober of november van dit jaar verwacht mogen worden.

‘Dan zijn we dus weer een jaar verder, want dan is het in ieder geval al niet meer mogelijk om eventuele plannen in de aankomende begrotingsbehandeling mee te nemen’, reageerde Eric van den Broek.