Fractie laakt opnieuw handelswijze college bij procedure De Braken

8 februari 2013

Fractie laakt opnieuw handelswijze college bij procedure De Braken

De Boxtelse SP-fractie heeft deze week in de commissie maatschappelijke zaken nogmaals hard uitgehaald naar het college, bij de behandeling van de voortgang in de verkoop van De Braken. Commissielid Nick Geerlings zette wederom grote vraagtekens bij de doorlopen procedure. Het college blijft in deze kwestie arrogant opereren en weigert toe te geven dat het onzorgvuldig was om sportverenigingen niet vanaf het begin bij het proces te betrekken.

Afgelopen maandag sprak de commissie over de beantwoording door het college van door eerder door de SP gestelde vragen. Het college zegt in een schriftelijke reactie dat men 'zorgvuldig' onderzoek heeft gedaan naar de sporthalcapaciteit in De Braken op basis waarvan het college vervolgens heeft gesteld dat de verenigingen van De Braken ook wel toekunnen met de ruimte in PiusX in Liempde en De Dommel.

Huiswerk overdoen
Dat schoot commissielid Nick Geerlings van de SP in het verkeerde keelgat: 'Hoe zo nou zorgvuldig? U zegt zelf verderop in de brief dat verenigingen alleen schriftelijk geïnformeerd zijn en nu verenigingen inmiddels zelf berekeningen hebben gemaakt, moet u uw huiswerk overdoen om weer nieuwe berekeningen te maken. De mensen in Boxtel en met name de sporters in Boxtel snappen er werkelijk niets meer van.'

De verkoop van De Braken wordt in maart officieel behandeld in de commissie maatschappelijke zaken en de Boxtelse gemeenteraad.

SP verspreidt 12.000 pamfletten ‘Handen af van De Braken’.