SP-voorstel voor pannaveldjes wordt gerealiseerd

26 april 2007

SP-voorstel voor pannaveldjes wordt gerealiseerd

De Boxtelse SP-fractie heeft al herhaaldelijk gepleit voor het realiseren van zogenaamde pannaveldjes in alle Boxtelse wijken. Pannaveldjes zijn mini-voetbalveldjes voor de jeugd, waar vooral behendigheid met de bal belangrijk is. De pannaveldjes zullen nu echt worden gerealiseerd, bleek na vragen die SP-fractievoorzitter Eric van den Broek in het vragenhalfuurtje van de gemeenteraad aan het College van B&W heeft gesteld.

De SP-fractie bracht het voorstel eerder al in tijdens de begrotingsbehandeling in oktober 2006 en tijdens het debat over de opbrengst van het zogenaamde BNG-dividend in maart van dit jaar. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek toonde zich zeer verheugd toen wethouder Ger Wouters gisteren tijdens het raadsdebat aangaf dat de pannaveldjes er ook daadwerkelijk gaan komen. De wethouder had diezelfde middag overleg gehad met vertegenwoordigers van het wijkorgaan Oost, die een soortgelijk voorstel hebben ingediend. 'Er zullen in nagenoeg alle Boxtelse wijken pannaveldjes worden gerealiseerd', aldus wethouder Ger Wouters.

De enquete die naar aanleiding van het initiatief van wijkorgaan Oost op scholen is uitgezet heeft veel response opgeleverd. De vraag naar pannaveldjes is daar nogmaals in bevestigd. De Boxtelse SP-fractie is dan ook zeer verheugd dat deze belangrijke voorziening voor veel Boxtelse jongeren, nu ook daadwerkelijk gaat worden gerealiseerd.

SP pleit voor pannaveldjes in alle Boxtelse wijken