Jongerencentrum in Boxtel komt nu echt

31 augustus 2007

Jongerencentrum in Boxtel komt nu echt

Één van de jarenlange politieke wensen van de Boxtelse SP, wordt eindelijk gerealiseerd. De komst van een jongerencentrum stond ook prominent in het verkiezingsprogramma. Met het positieve besluit dat de Gemeenteraad gisteren heeft genomen, komt het jongerencentrum er nu echt.

"Het is nu veertien jaar geleden dat Paradox is afgebroken en we kunnen deze generatie jongeren niet langer in de kou laten staan", betoogde SP-raadslid Nick Geerlings tijdens de discussie.

De meeste partijen waren het met hem eens, waardoor er na 14 jaar eindelijk een nieuw jongerencentrum komt. De meeste oppositie kwam van de partijen Balans en VVD, die de investeringen in het jongerencentrum te veel van het goede vonden.

Fractievoorzitter Eric van den Broek pareerde de kritiek als volgt: 'De VVD-fractie zegt dat ze iets wil met het jongerenbeleid, maar is er zelf medeverantwoordelijk voor dat het jongerencentrum en het jongerenwerk in het verleden tot aan de grond toe zijn afgebroken. Dat getuigt van weinig visie en de ideeën van weinig inhoud.

Nick Geerlings ging in op de onderbouwing van de twee oppositiepartijen: 'De fracties van VVD en Balans geven aan dat het tijdelijke jongerencentrum weinig aanloop kent. Onzin, deze fracties hadden zich beter moeten informeren! Uit de veelvuldige contacten die wij met jongeren en het jongerenwerk hebben, weten we dat het tijdelijke jongerencentrum inmiddels prima loopt en dat vrijwilligers zich in grote getallen aandienen.'

De kritiek van de SP op de genoemde fracties werd niet gepareerd, maar leidde er ook niet toe dat de fracties VVD en Balans instemden met het voorstel.

De sympathie van de overige raadfracties leidde er wel toe dat de jarenlang door de SP gekoesterde wens nu ook in vervulling gaat.

Brabants Dagblad: Jongerencentrum Boxtel komt nu echt
SP breekt lans voor realisering jongerencentrum