SP vraagt opnieuw aandacht voor bouw betaalbare huur- en koopwoningen

18 oktober 2007

SP vraagt opnieuw aandacht voor bouw betaalbare huur- en koopwoningen

De SP heeft tijdens de begrotingsbehandeling afgelopen dinsdag opnieuw de aandacht gevestigd op de realisering van betaalbare huur- en koopwoningen. Raadslid Eric van den Broek riep het College van B en W op om samen met Woonstichting St. Joseph te komen met een plan van aanpak.

De SP-fractie vroeg opnieuw de aandacht op de realisering van goedkope huur- en koopwoningen. Uit de recente evaluatie van het beleidsplan wonen bleek al dat op dit gebied te weinig resultaten zijn geboekt. SP'er Eric van den Broek was duidelijk in zijn betoog: 'Het realiseren van betaalbare woningen is wat ons betreft het belangrijkste onderwerp dat we in deze Commissie Ruimtelijke Zaken de komende tijd bespreken. Het College dient met een plan van aanpak te komen om dat te bereiken.'

Wethouder Ger van de Oetelaar gaf aan dat hij het pleidooi van de SP ondersteunt en dat dit invulling gaat krijgen in het overleg met St. Joseph over het onlangs afgesloten prestatiecontract.

Fractievoorzitter Eric van den Broek ging deels mee in de visie van de wethouder. 'Wij willen dit onderwerp op de politieke agenda van de Gemeenteraad, zodat partijen hun verantwoordelijkheid nemen en suggesties aan kunnen dragen. We zullen bezien wat we kunnen met het antwoord van de wethouder', aldus Eric van den Broek in reactie op wethouder Van de Oetelaar.

De SP gaat zich naar aanleiding van de beantwoording van het College, beraden over de inbreng in de begrotingsbehandeling van 30 oktober aanstaande.

Pleidooi voor inhaalslag sociale huurwoningen