SP-fractie dringt aan op snelle verkeersmaatregelen In Goede Aarde

7 januari 2008

SP-fractie dringt aan op snelle verkeersmaatregelen In Goede Aarde

De Boxtelse SP-fractie heeft een brandbrief naar het College van B&W gestuurd, waarin zij aandringt op snelle verkeersmaatregelen. In een onlangs gehouden buurtenquête blijkt dat wijkbewoners bijna unaniem vinden dat de verkeersveiligheid van de wijk ernstig in gevaar is.

Bewoners zijn vooral ongerust over het harde rijden door de wijk, met name in doorgaande straten zoals de Huygensstraat en de Einsteinstraat.

Fractievoorzitter Eric van den Broek over de verkeerssituatie: 'In de wijk wonen veel jonge gezinnen met kinderen. Door de huidige verkeerssituatie is het wachten op ongelukken. Bijkomend nadeel is dat her en der auto's staan geparkeerd, wat de overzichtelijkheid ook niet ten goede komt. Het is van belang dat er samen met bewoners snel iets gebeurd.'

De SP-fractie dringt in haar schrijven aan het College aan op snelle verkeersmaatregelen. Vorig jaar trok de SP samen met bewoners uit de Huygensstraat ook al aan de bel bij het College. Toen is er ook onderzoek gedaan naar de verkeerssituatie in wijk In Goede Aarde. De SP vraagt het College om mede op basis van die onderzoeken nu snel met bewoners om de tafel te gaan.

Brief aan college betreffende verkeerssituatie In Goede Aarde.