SP verwelkomt burgemeester Van Beers met uitslag buurtenquête Breukelen

29 september 2008

SP verwelkomt burgemeester Van Beers met uitslag buurtenquête Breukelen

Deze week betrekt burgemeester Frank van Beers zijn woning aan de Stenen Kamer in Boxtel. De Boxtelse SP-fractie heet de burgemeester van harte welkom en grijpt het moment van verhuizing aan om de burgemeester als prominent wijkbewoner, het rapport te overhandigen over de buurtenquête die de SP onlangs in wijk Breukelen heeft georganiseerd. Op woensdag 1 oktober aanstaande overhandigt fractievoorzitter Eric van den Broek, om 16.15 uur in het Boxtelse Gemeentehuis, het rapport ‘Wonen in Breukelen’.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek noemt het een mooie eerste kennismaking van de burgemeester met de wijk: ‘In het rapport kan de burgemeester teruglezen wat bewoners in de wijk bezig houdt. Een veel terug gehoorde klacht is het vele verkeer, dat onder meer door de Van Hornstraat en de Stenen Kamer heen dendert. Sommige bewoners hebben al aangegeven dat die problematiek nu misschien wel snel opgepakt wordt, nu de burgemeester in de wijk komt wonen.’

Uit de enquête van de SP blijkt dat de meerderheid van de bewoners tevreden is over het wonen en leven in de wijk. Zij geven hun wijk een 7,6. Ontevreden zijn bewoners over het ontbreken van een supermarkt, onvoldoende parkeerplaatsen en de verkeersoverlast. Naar aanleiding van de enquête heeft de SP diverse acties ondernomen. Alle bewoners krijgen een folder met daarin de uitkomsten van de enquête.

SP-enquête: Breukelen mist supermarkt en heeft veel last van (vracht)verkeer.