Bewoners Breukelen verenigen zich in belangengroep

8 oktober 2008

Bewoners Breukelen verenigen zich in belangengroep

De Boxtelse SP-fractie ontving dinsdagmiddag een pamflet van de opgerichte belangengroep Breukelen. De belangengroep gaat zich inzetten voor een betere leefbaarheid van Breukelen en met name pleiten voor een betere verkeerssituatie in de wijk.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is blij met dit soort initiatieven, die door vanuit de bewoners zelf worden georganiseerd: 'Het is alleen maar toe te juichen als mensen gezamenlijk opkomen voor de belangen van hun wijk en voor de leefbaarheid van Boxtel. Er staan natuurlijk een aantal belangrijke besluiten op stapel, waaronder de totale verkeersstructuur voor Boxtel via het GVVP (Gemeentelijk Verkeers- en Vervoers Plan). Uit onze buurtenquête weten wij dat bewoners in Breukelen al jarenlang last hebben van het door hun straten denderende vrachtverkeer. Via de belangengroep kunnen ze dit nu ook gezamenlijk actief inbrengen in de verkeersdiscussie.'

In het pamflet is terug te lezen dat het initiatief gesteund wordt door verschillende verenigingen voor eigenaren, de cliëntenraad Simeonshof, een buurtvereniging en Stichting Delta.

Pamflet Belangengroep Breukelen e.o.

SP-enquête: Breukelen mist supermarkt en heeft veel last van (vracht)verkeer.