Overhandiging rapport wijk Breukelen aan burgemeester Van Beers

2 oktober 2008

Overhandiging rapport wijk Breukelen aan burgemeester Van Beers

Gisteren overhandigde SP-fractievoorzitter Eric van den Broek het rapport over de buurtenquête in wijk Breukelen aan burgemeester Frank van Beers. De burgemeester was vol lof over genomen initiatief.

Overhandiding Rapport

Aanleiding om het rapport nu juist aan de burgemeester te overhandigen, was het feit dat Van Beers deze week zijn nieuwe woning aan de Stenen Kamer in wijk Breukelen heeft betrokken.

Eric van den Broek daarover: 'Het rapport is een mooie eerste kennismaking met de wijk. In het rapport is terug te lezen wat bewoners bezighoudt. Een veel teruggehoorde klacht is het vele verkeer, dat onder meer door de Van Hornstraat en de Stenen Kamer heen dendert. Sommige bewoners hebben al aangegeven dat die problematiek nu misschien wel sneller wordt opgelost, nu de burgemeester in de wijk komt wonen.'

Burgemeester Frank van Beers nam met belangstelling kennis van de uitslag van de enquête. 'Het is goed te zien dat inwoners over het algemeen aangeven tevreden te zijn met het woonklimaat in Boxtel. Deze resultaten liggen in lijn met de uitslag met het leefbaarheidsonderzoek 'De staat van Boxtel', dat de Gemeente zelf uitvoert', aldus de Boxtelse burgemeester.

Hij complimenteerde de SP vervolgens over de wijze waarop de SP zelf onderzoek doet onder Boxtelaren en dit vervolgens vertaalt naar concrete initiatieven in en buiten de Gemeenteraad.

De Boxtelse heeft de enquête inmiddels al gebruikt voor het nemen van een aantal initiatieven, zoals het voorstel voor een natuurtheater in Park Molenwijk, de aandacht die werd gevraagd voor wateroverlast in de Strohulzen en de Ridder van Cuijkstraat, de gevraagde aandacht voor verkeersoverlast in de Van Hornstraat en omgeving en het voorstel tegen overlast door hondenpoep.

SP verwelkomt burgemeester Van Beers met uitslag buurtenquête Breukelen.
Weblog Ger Wouters: SP heet burgemeester welkom in Breukelen.