Fractie SP verbaasd over procedure verhuizing ODC

11 maart 2009

Fractie SP verbaasd over procedure verhuizing ODC

De Boxtelse SP-fractie heeft met verbazing en teleurgesteld gereageerd op de negatieve uitspraak van de Raad van State over de gemeentelijke plannen om het ODC-terrein naar de locatie aan de Renbaan te verhuizen. In een reactie aan het College van B&W, heeft de SP een reeks kritische vragen gesteld over de gevolgde procedure.

Vorige week werd bekend dat de plannen voor de verhuizing van ODC, op procedurele gronden zijn afgewezen door de Raad van State. SP-fractievoorzitter toont zich in een reactie aan het College van B&W teleurgesteld en verbaasd over de gevolgde procedure: 'De plannen zijn vooral verworpen, omdat bepaalde stukken niet ter inzage hebben gelegen. Wij zijn van mening dat er bij een procedure met zoveel politieke gevoeligheid en met de historie die deze kwestie inmiddels heeft, optimale zorgvuldigheid in de inspraakprocedures betracht zou moeten worden. Beter teveel informatie dan te weinig en optimale en volledige openheid in alle relevante stukken.'

De SP vraagt op korte termijn duidelijkheid aan het College over de vervolgprocedure en stelt dat ODC recht heeft op die duidelijkheid. 'Naar onze mening is het belangrijk dat er nu eerst snel duidelijkheid komt over de te nemen vervolgstappen, de tijd die daarmee gemoeid gaat zijn, het realiteitsgehalte van het repareren van de geconstateerde gebreken in de procedures en de hobbels waar Boxtel vervolgens in deze planvorming nog tegen aan zou kunnen gaan lopen. Dit is heel belangrijk om een genuanceerd beeld te schetsen naar de vele betrokken Boxtelaren die ODC een warm hart toedragen', aldus Eric van den Broek.

Brief met vragen aan College van B&W over procedure verhuizing ODC.

SP ondersteunt hulp aan ODC.