SP blij met Jongerencentrum en Centrum voor Jeugd en Gezin

21 april 2009

SP blij met Jongerencentrum en Centrum voor Jeugd en Gezin

Veertien jaar na het sluiten van Paradox heeft Boxtel eindelijk weer een volwaardig jongerencentrum, B-town genaamd. Het jongerencentrum is, samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin, gevestigd in het Ursulagebouw. Afgelopen week werden beide voorzieningen officieel geopend.

Sluiting Paradox in 1995 was grote blunder
Het toenmalige SP-raadslid Willem van Meurs noemde de sloop van Paradox in 1995 een van de grootste politieke blunders van Boxtel. De SP heeft daarna voortdurend gepleit voor de bouw van een nieuw volwaardig jongerencentrum, maar kreeg daar onvoldoende politieke steun voor. In de loop der jaren namen diverse partijen het pleidooi van de SP over, zodat nu het nieuwe jongerencentrum gerealiseerd is. Wethouder Anton van Aert verdient een pluim omdat hij is blijven geloven in de haalbaarheid van het jongerencentrum in het Ursulagebouw, wat niet altijd even vanzelfsprekend is geweest. Nu heeft Boxtel dus eindelijk weer een volwaardig jongerencentrum, compleet met zelfs oefenruimtes voor popgroepen.

Centrum Jeugd en Gezin
Boxtel heeft de afgelopen jaren voorop gelopen met betrekking tot bundeling van krachten op het beleidsgebied van kinderen en jongeren. Dit heeft geleid tot de opening van het Centrum voor Jeugd en Gezin dat opvoedingshulp aanbiedt voor kinderen en jongeren. In Brabant zijn inmiddels al 17 van dergelijke centra gestart. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is enthousiast over de nieuwe voorzieningen: ‘Als SP hebben wij altijd gepleit voor een nieuw volwaardig jongerencentrum en goede opvoedingshulp voor kinderen en jongeren. Het is fantastisch om te zien dat dit nu gerealiseerd is.’

Jongerencentrum in Boxtel komt nu echt.