SP doet samen met coalitie voorstellen tegen kredietcrisis

20 april 2009

SP doet samen met coalitie voorstellen tegen kredietcrisis

De fracties van de SP, CDA, Combinatie 95 en PvdA hebben een initiatiefvoorstel ingediend, om maatregelen te treffen tegen de gevolgen van de kredietcrisis. Het initiatiefvoorstel is ingediend, nadat een voorstel van het College van B&W in de laatste commissie Bestuurlijke Zaken door een meerderheid van de partijen van de agenda werd gehaald.

'In het initiatiefvoorstel wordt het College van B&W een aantal projecten versneld in gang te zetten. Het gaat hierbij om een aantal infrastructurele en bouwgerelateerde projecten en projecten die het sociaal-maatschappelijke vangnet moeten verstevigen.

Aandacht kwetsbare groepen
Met name over deze laatste maatregelen is SP-fractievoorzitter Eric van den Broek zeer verheugd: 'In de commissievergadering hebben wij al gepleit voor de aandacht van kwetsbare groepen in de maatschappij. Zij zijn degenen die de klappen het eerst en het sterkst voelen.'

Voor de maatregelen wordt voorgesteld om een bedrag van één miljoen Euro af te zonderen. Het initiatiefvoorstel wordt behandeld in de raadsvergadering van 21 april aanstaande.

Boxtelse maatregelen kredietcrisis moeten gericht worden op kwetsbare groepen.