SP dringt opnieuw aan op aanpak laaggeletterdheid

18 mei 2009

SP dringt opnieuw aan op aanpak laaggeletterdheid

De Boxtelse SP-fractie heeft er bij het college van B&W op aangedrongen om snel werk te maken van de aanpak tegen laaggeletterdheid. Vorig jaar september diende de SP daartoe een motie in, die unaniem door de Gemeenteraad werd aangenomen.

Via een brief dringt de SP nu nogmaals aan om werk te maken van de aanpak tegen laaggeletterdheid. Fractievoorzitter Eric van den Broek zegt dat het een kwestie is van gewoon doen: 'In het raadsdebat heb ik destijds ook al gewezen op een initiatief dat bij mijn werkgever CSU is genomen, rond dezelfde tijd. Daar hebben we inmiddels al 150 aanmeldingen en volgen tientallen medewerkers al een cursus.' Van den Broek is bij CSU als directeur personeel & organisatie verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van het Udense bedrijf.

De SP roept het College nu op om snel te komen tot activiteiten, waarbij in ieder geval in aankomende week van de alfabetisering, die van 7 tot en met 12 september plaatsvindt, concrete activiteiten kunnen worden gepresenteerd.

Brief met vragen aan College van B&W over aanpak laaggeletterdheid.

Motie SP aanpak Boxtelse laaggeletterdheid unaniem aangenomen.