SP deelt sponzen uit op Zwaansebrug en bij Oosterhof

2 juni 2009

SP deelt sponzen uit op Zwaansebrug en bij Oosterhof

Vrijwilligers van de Boxtelse SP-afdeling hebben afgelopen zaterdag honderden pannen schuursponzen uitgedeeld in het Boxtelse centrum en winkelcentrum Oosterhof. Het winkelend publiek werd naast de schuursponzen getrakteerd op heuse taalgidsjes. De actie is door de SP Boxtel opgezet in het kader van de Europese verkiezingen, die donderdag 4 juni aanstaande plaatsvinden.

De Boxtelse SP-vrijwilligers werden afgelopen zaterdag ondersteund door SP-Tweede Kamerlid Henk van Gerven. Samen met andere SP'ers sprak hij op de Zwaanse Brug het winkelend publiek aan over de naderende verkiezingen. Het motto daarbij was: 'Breng uw stem uit en als u minder Brussel wilt, stem dan SP.'

Deze boodschap was ook prominent terug te vinden in de inmiddels vertrouwde mobiele SP-stand die de afgelopen jaren op vele plaatsen in Boxtel is gepresenteerd.

Henk van Gerven op de Zwaanse Brug
Henk van Gerven bij de SP-stand op de Zwaanse Burg.

De SP'ers kregen vele positieve reacties. De Boxtelse partijvoorzitter Dave van de Ven had dan ook een goed gevoel over de actie: 'Als de reacties die we kregen een graadmeter vormen, gaan we zeker winst boeken. Nu hopen op een goede opkomst en uiteraard veel stemmen op de SP.'

Vrijwilligers bij het Oosterhof
Vrijwilligers bij het Oosterhof.

De Boxtelse SP-afdeling gaat nu nog op woensdagochtend folders uitdelen aan het station. De campagne wordt op donderdag afgesloten met een verkiezingsfeest voor Boxtelse SP-leden.

Boxtel vol verse SP-affiches.