Vragen SP over Stationsbuurt na uitspraken ex-Wethouder Van Elderen

22 september 2009

Vragen SP over Stationsbuurt na uitspraken ex-Wethouder Van Elderen

De Boxtelse SP-fractie heeft vragen gesteld aan het College van B&W, over de inhoud van een onlangs gepubliceerde ingezonden brief van ex-Wethouder Fons van Elderen. In die ingezonden brief stelt Van Elderen dat er vroeger met de NS harde afspraken zijn gemaakt over het gebruik van de parkeerplaats bij het station. Nu heeft de NS daar betaald parkeren ingevoerd, waardoor het terrein niet gebruikt wordt en de parkeerdruk in de buurt toeneemt.

'Als de inhoud van die ingezonden brief klopt, dan moeten we de NS aan hun afspraken houden, want dat zou betekenen dat een gedeelte van het parkeerterrein gebruikt zou kunnen worden voor vrij parkeren', zegt raadslid Eric van den Broek over de uitspraken van Van Elderen.

In de brief stelt de SP tevens dat het overleg tussen de Gemeente en Q-Park hiermee uit de ontstane impasse kan raken. In een brief aan het College van B&W heeft de SP-fractie inmiddels om duidelijkheid gevraagd.

Brief aan College van B&W betreft parkeren en verkeerssituatie Stationsbuurt.

SP-fractie pleit voor snelle actie richting bewoners Stationsbuurt.