Laatste begroting in deze bestuursperiode unaniem aangenomen

4 november 2009

Laatste begroting in deze bestuursperiode unaniem aangenomen

De laatse gemeentebegroting in de eerste bestuursperiode met de SP in het College van B&W, is gisteren wederom unaniem door de Gemeenteraad aangenomen. Drie partijen gaven op een onderdeel een stemverklaring, maar stemden toch in met de voorgelegde begrotingsplannen.

Gisteren vond in de Boxtelse Gemeenteraad de besluitvorming plaats over de Gemeentebegroting 2010. Eerder debatteerden de raadsleden al in de commissievergaderingen en de eerste termijn van de begrotingsbehandeling op 20 oktober over de begroting. Er was tussen de partijen grote overeenstemming over de plannen, want de begroting werd unaniem aangenomen.

Fractievoorzitter Eric van den Broek had in zijn eerste termijn al lovende woorden over de begroting: 'Er is besloten over veel onderwerpen en veel plannen worden uitgewerkt. Met name de vele initiatieven op sociaal gebied en de aandacht voor kwetsbare groepen spreken ons zeer aan. Vriend en vijand zijn het daarover eens.'

Uiteindelijk werden 25 wijzigingsvoorstellen ingediend door de diverse partijen in de Gemeenteraad. De meeste van die voorstellen werden door het College van een positief advies voorzien, omdat ze passen in bestaand beleid.

Vorig jaar werd de gemeentebegroting ook al unaniem door de Gemeenteraad aangenomen.

Begroting 2010: Boxtel blijft sociale gemeente.