Buurtenquête SP op Selissenwal

13 december 2009

Buurtenquête SP op Selissenwal

De SP Hulpdienst is gestart met een buurtenquête in de wijk Selissenwal. Vrijwilligers zijn druk bezig met het verspreiden en ophalen van de enquêteformulieren. Het eerste gedeelte, ten westen van de Baandervrouwenlaan (Gildenhof, St. Jorisstraat enz.) is bijna afgewerkt. De komende weken zullen de andere delen van Selissenwal gedaan worden. De SP Huldienst hoopt de enquête voor het einde van het jaar afgesloten te hebben.

Bij de stellingen over de buurt is de bewoners volgende extra stelling voorgelegd: Door de revitalisering is de wijk er op vooruitgegaan. In het reeds afgewerkte gedeelte zijn tot nu toe 63 formulieren opgehaald. Van deze bewoners zegt 72% het eens te zijn met de stelling dat de wijk er op vooruit is gegaan; 28% is het daarmee niet eens.

Buiten bovenstaande stelling wordt bewoners stellingen voorgelegd op het gebied van de leefbaarheid: overlast, verkeersveiligheid, speel- en algemene voorzieningen, openbaar vervoer, parkeerplaatsen, hondenpoep, onderhoud buurt. Bewoners kunnen de leefbaarheid van Selissenwal een cijfer geven. Ook zijn er vragen over het onderhoud van de huurwoningen en de leefbaarheid van Boxtel. Bewoners kunnen verder cijfers geven voor Sint Joseph, de gemeenteraad en het college van B&W. Ook is er de mogelijkheid om op te schrijven wat er beter moet in Selissenwal en Boxtel.

Begin volgend jaar hoopt de SP Hulpdienst de gegevens verwerkt te hebben in een rapport dat zal worden overhandigd aan de wijkwethouder, Sint Joseph en het Wijkplatform Selissenwal. Zo nodig zal de SP actie voeren met bewoners en voorstellen aan het gemeentebestuur doen om de leefbaarheid van de wijk te verbeteren. Eerder hield de SP Hulpdienst buurtenquêtes in Munsel/In Goede Aarde, Breukelen, Stationsbuurt en Hoogheem. Met betrekking tot die laatste enquête wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan de verwerking van de gegevens en het opstellen van een rapport.

SP-enquête: bewoners Stationsbuurt ontevreden over leefbaarheid.