SP stelt 500 euro beschikbaar voor gedenkteken Hendrik Verhees

21 januari 2010

SP stelt 500 euro beschikbaar voor gedenkteken Hendrik Verhees

Bijna een jaar geleden deed de SP het voorstel om de cultuurhistorische as op drie punten te versterken: het plaatsen van een gedenkteken van Hendrik Verhees bij de Sint Petruskerk, het aanbrengen van informatieborden en het plaatsen van 'antieke' lantaarnpalen.

Het voorstel werd gedaan aan de gemeente, de Heemkundekring en de Stichting Cultuurgeschiedenis Boxtel-Meierij Hendrik Verhees. Ons voorstel werd met sympathie ontvangen, maar heeft niet geleid tot concrete maatregelen, met name door gebrek aan geld. Om het SP-initiatief alsnog gedeeltelijk te doen slagen heeft het bestuur besloten om een stimuleringssubsidie van 500 euro beschikbaar te stellen voor het realiseren van een gedenkteken van Hendrik Verhees. Dit is aan betrokken partijen meegedeeld.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek: 'Ik hoop van harte dat ons initiatief er toe leidt dat betrokken partijen bij elkaar gaan zitten en bezien wat de mogelijkheden zijn om de cultuurhistorische as te versterken.'

SP wil geschiedenis Hendrik Verhees in straatbeeld cultuurhistorische as.