Proficiat, wateroverlast Oost wordt eindelijk aangepakt.

2 februari 2010

Proficiat, wateroverlast Oost wordt eindelijk aangepakt.

Vorige week behandelde de Boxtelse gemeenteraad het plan om de al tientallen jaren bestaande problemen van wateroverlast in wijk Oost, nu eindelijk eens op te lossen. Het Boxtelse College presenteerde een plan dat de problemen na jarenlange protesten ook daadwerkelijk aanpakt. Het plan kreeg een meerderheid en daarmee kreeg de SP gelijk met de jarenlange acties die de SP over de wateroverlast heeft georganiseerd.

Een vijver als opvangbekken aan de Hobbendonkseweg en de aanleg van een drainagesysteem moeten zorgen voor het oplossen van het wateroverlastprobleem. In de omgeving van de Kleine Beemd wordt het overtollige water afgevoerd naar de sloot langs de Eindhovenseweg.

'Een goede zaak', volgens raadslid Nick Geerlings in het raadsdebat over de wateroverlast. 'Zo'n 25 jaar geleden voerden wij als SP al actie tegen de wateroverlast in Oost. Tientallen Boxtelaren ondersteunden die acties.'

Nu daadkracht
Nick Geerlings wees er op dat de SP nu eindelijk het gelijk aan haar kant krijgt met het benoemen van de problemen van de bewoners van Oost en het oplossen van die problemen: 'Wij zijn er trots op dat het allereerste college van B&W met een SP-wethouder nu daadwerkelijk de wateroverlast gaat aanpakken. Wij hopen dat dit nu eindelijk gaat leiden tot een aanzienlijke verbetering van de overlast.'

De Boxtelse SP heeft bovenstaand bericht inmiddels ook overgebracht naar de bewoners van Boxtel-Oost.

Eindelijk aanpak wateroverlast Oost.