SP wil in Boxtel geen bezuinigingen op sociaal beleid

9 februari 2010

SP wil in Boxtel geen bezuinigingen op sociaal beleid

De Boxtelse SP-lijsttrekker Eric van den Broek heeft gisteren in een lijsttrekkersdebat aangegeven dat bezuinigingen op sociaal beleid en de WMO, wat de SP betreft niet bespreekbaar zijn. Het debat werd georganiseerd door de Lions en vond plaats in Auberge Van Boxtel.

Er werd onder leiding van D66-statenlid Marusjka Lestrade gediscussieerd rondom een aantal tegenstellingen. 'Het is de bedoeling dat de lijsttrekkers met de billen bloot gaan en keuzes maken', aldus Lestrade.

Een prominent thema waren de aankomende bezuinigingen, die vanuit de landelijke politiek zullen worden opgelegd. De SP was duidelijk in haar visie. 'Het is eerst nog maar eens afwachten waar de landelijke politiek mee komt in mei, maar voor ons is het in ieder geval onverteerbaar als er ingeteerd zou worden op sociale voorzieningen en de ruimhartige uitvoering van de WMO', aldus lijsttrekker Van den Broek tijdens de discussie.

De keuze voor het behoud van het sociale gezicht in Boxtel, werd door alle aanwezige partijen ondersteund.

Dat laatste is natuurlijk bemoedigend. Veel partijen zaten lang niet altijd op onze lijn, maar hadden veel meer de focus op de fysieke infrastructuur. Het lijkt er op dat we gedurende de verkiezingsperiode meer partijen achter ons kunnen krijgen, om de aandacht te leggen op de sociale infrastructuur' aldus Eric van den Broek na afloop van het debat.

SP-lijsttrekker Van den Broek pleit in ondernemersdebat voor aantrekkelijk centrum en kansen toerisme en recreatie.