SP-lijsttrekker Van den Broek pleit in ondernemersdebat voor aantrekkelijk centrum en kansen toerisme en recreatie

3 februari 2010

Gisteravond debatteerden de Boxtelse lijsttrekkers met elkaar en met de ondernemers over de toekomst van het Boxtelse ondernemersklimaat. Het debat werd georganiseerd door de Boxtelse ondernemers- en horecaverenigingen en vond plaats voor een goedgevulde zaal bij restaurant de Negenmannen aan de Fellenoord.

Rond een zevental stellingen debatteerden de negen lijsttrekkers (politieke partij PDP was niet aanwezig), over diverse thema's. SP-lijsttrekker Eric van den Broek benadrukte in het debat vooral de kansen die er liggen voor ondernemers.

De vastgestelde economische visie is een uitstekende basis voor leuke initiatieven. Neem het aantrekkelijker maken van het centrum, door het autoluw te maken, cultuurhistorie te versterken, het ondernemersklimaat nog aantrekkelijker te maken, waardoor er een gevarieerd winkel- en horeca-aanbod ontstaat. Neem de kansen op toerisme in het buitengebied', zo betoogde Van den Broek.

Diverse sprekers vanuit de ondernemersvereniging deelden de mening van de SP op gebied van cultuurhistorie. Daar is het Boxtelse centrum op dit moment echt aan toe, zonder 'stadse' allures te krijgen.

Eric van den Broek vroeg ook aandacht voor de verrommeling in het centrum: 'Het centrum, de stationsstraat en omgeving, ziet er rommelig uit. Bij de inrichting van het centrum moet veel meer aandacht worden besteed aan de inrichting van het centrum, logische loop- en fietsinrichting, goede fietsparkeerplaatsen en geen rommelige uitstallingen.'

Speciale aandacht vroeg hij daarbij voor de toegankelijkheid van het centrum voor mensen die slecht ter been zijn, zoals gehandicapten, ouderen en slechtzienden.

SP stelt 500 euro beschikbaar voor gedenkteken Hendrik Verhees.
SP wil kwaliteitsimpuls centrum Boxtel.
SP wil meer toerisme in Boxtel.
Toegankelijkheid Boxtels centrum moet beter.