SP-fractie laakt aanpak Schijndelseweg

1 juni 2010

SP-fractie laakt aanpak Schijndelseweg

In de raadsvergadering van de maand mei heeft de Boxtelse SP-fractie felle kritiek geuit op het uitblijven van veiligheidsmaatregelen aan de nieuwe Schijndelseweg.

Eerder stelde de SP al de veiligheid van de oversteek ter hoogte van het zwembad ter discussie. Ter hoogte van die oversteek is recentelijk al een ernstig ongeluk gebeurd en het is bekend dat er sprake is van veel meer gevaarlijke situaties en bijna-ongelukken.

De nieuwe verkeerswethouder Van der Zanden (Balans) reageerde echter nauwelijks op de oproep van de SP. Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP zei er het volgende over: ‘Het is zeer teleurstellend dat deze wethouder, die tijdens de verkiezingen de mond vol had over daadkracht, nu zo terughoudend reageert op de oproep van veel mensen. Er wordt op de Schijndelseweg veel te hard gereden en de verkeerssituatie is zeer onoverzichtelijk. Wij pleiten voor snelle maatregelen en een evaluatie over de verkeersveiligheid.’

Tijdens het raadsdebat diende de SP samen met coalitiepartij PvdA/Groenlinks een motie in om snel maatregelen te nemen, met name ten behoeve van de veiligheid voor fietsers en voetgangers. De motie werd unaniem aangenomen. De wethouder heeft beloofd de motie te zullen uitvoeren.

Boxtelse SP-fractie maant College tot verkeersmaatregelen Schijndelseweg.