Nog steeds mistgordijn rondom coalitie-vorming in Boxtel

15 juli 2010

Nog steeds mistgordijn rondom coalitie-vorming in Boxtel

De huidige coalitie (Balans, Combinatie 95, PvdA/GL, DPBL) kiest er nog steeds voor een mistgordijn op te trekken over het onnodig inhuren van dure adviesbureaus tijdens de coalitiebesprekingen. De zoveelste poging van de SP om de onderste steen boven te krijgen, liep deze week in de commissie bestuurlijke zaken wederom op niets uit. De huidige coalitie blijft op die manier het onnodig uitgeven van gemeenschapsgeld verdoezelen.

Het is vreemd dat de nieuwe coalitie nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven. 'Daadkracht' en 'de Boxtelse burger centraal', waren de centrale termen van de nieuwe coalitie. Maar de nieuwe coalitie laat steeds het tegendeel zien.

SP-raadslid Dave van de Ven vroeg er in de afgelopen commissievergadering Bestuurlijke Zaken wederom naar: 'Het is de partijen in de raad nog steeds niet bekend wat er in de coalitiebesprekingen nu besproken is. Dat is toch vreemd, want Goudappel en Coffeng zullen toch ook facturen en urenverantwoording hebben afgegeven.'

De SP blijft vasthouden aan transparantie en duidelijkheid over de huidige gang van zaken.

Eerste dure externe adviseurs al ingezet door nieuwe coalitie.