Wie gaat de economische crisis in Boxtel betalen?

14 juli 2010

Wie gaat de economische crisis in Boxtel betalen?

Deze week werd in de Boxtelse gemeenteraad gediscussieerd over de plannen van het College om in Boxtel te gaan bezuinigen. De SP had eerder al te vergeefs aan de arrogant reagerende wethouder Van de Langenberg gevraagd om meer inspraak vanuit de gemeenteraad. De SP blijkt een terecht punt te hebben gemaakt. Met name het sociale beleid gaat in de komende periode zwaar weer tegemoet.

Raadslid Dave van de Ven zette in de discussie zijn vraagtekens bij de personele bezuinigingen op de afdelingen Sociale Zaken en WMO: 'De bezuinigingen op het personeel treffen vooral de afdeling sociale zaken en de indicatiestelling WMO. Dat opgeteld bij de wens van het College om naar de toekomst voor de WMO naar nieuw beleid te willen komen doet het ergste vrezen voor de toekomst.'

Dat laatste zeker, omdat de nieuwe coalitie in de afgelopen raadsvergaderingen ook al tegen SP-voorstellen stemden om het huidige sociale beleid te handhaven.

De SP heeft aangekondigd om voorstellen te gaan indienen om niet in te teren op het sociale gezicht van Boxtel.

SP wil meer inspraak in aanstaande bezuinigingsvoorstellen.