SP wil helderheid in mist rond verkeersplannen

13 oktober 2010

SP wil helderheid in mist rond verkeersplannen

De Boxtelse SP-fractie heeft een pittige brief gestuurd naar het College van B&W. In de brief eist de fractie helderheid over welke plannen nu door het College gaan worden uitgevoerd. Twee weken geleden vroeg de SP in de gemeenteraad een debat over de gang van zaken rondom de Boxtelse verkeersplannen. Aanleiding voor dat debat waren de gewijzigde plannen die verkeerswethouder Van der Zanden zonder inspraak van de gemeenteraad en bewoners, aan leden van de Tweede Kamer heeft gepresenteerd.

Wij blijven deze gang van zaken laakbaar vinden en wij blijven van mening dat de gemeenteraad en de inwoners van Boxtel met deze handelswijze zijn gepasseerd en buitenspel zijn gezet. Vooral in de buurten nabij de Leenhoflaan, Breukelen en de Baroniestraat is daardoor veel onrust en onduidelijkheid ontstaan’, aldus SP-fractievoorzitter Eric van den Broek over de gang van zaken.

In de brief eist de SP duidelijkheid over de plannen voor de dubbele spoorweg bij de Tongersestraat en de aangekondigde tunnels bij d’Ekker en de Leenhoflaan. Eric van den Broek: ‘Wij vinden dat het tijd wordt om aan alle onduidelijkheid en mistgordijnen een einde te maken. Het College moet nu maar eens klip en klaar aangeven aan welke plannen ze gaan voorbereiden en in ontwikkeling brengen.’

Brief aan College van B&W over verkeersplannen.

Boxtelse SP-fractie wil interpellatie over verkeersplannen.