Hopelijk geen dichtgetimmerde besluiten in onderwijsdiscussie

21 februari 2011

Hopelijk geen dichtgetimmerde besluiten in onderwijsdiscussie

Afgelopen donderdag maakte onderwethouder Van Aert bekend dat de resultaten van het onderzoek naar de onderwijshuisvesting aankomende dinsdag naar buiten zullen komen. Het college laat dit vergezeld gaan van een collegebesluit. De SP hoopt dat het geen dichtgetimmerd coalitieverhaal wordt.

De SP heeft maandenlang geijverd voor het bekend worden van de resultaten. ‘Nu wordt er in de onderwijsdiscussie vaak maar wat geroepen. Met het presenteren van de resultaten van het onderzoek hopen we dat straks een discussie op basis van objectieve gegevens en argumenten te voeren is’, aldus fractievoorzitter Eric van den Broek over het bericht van de wethouder.

De SP vreest wel dat de coalitiepartijen de zaak al dichtgetimmerd hebben. Eric van den Broek zegt er het volgende over: ‘Het college heeft het rapport maandenlang onder de pet gehouden. Het is niet te hopen dat dit heeft geleid tot een slap politiek compromis, waar de ouders en kinderen van de Boxtelse scholen de dupe van worden..’

SP eist duidelijkheid over onderwijshuisvesting.