SP eist duidelijkheid over onderwijshuisvesting

15 februari 2011

SP eist duidelijkheid over onderwijshuisvesting

De Boxtelse SP-fractie heeft per direct duidelijkheid gevraagd over het standpunt van het College van B&W met betrekking tot de onderwijshuisvesting. Vorige week ontstond hierover verwarring toen de fractie van Balans onverkort pleitte voor het realiseren van een school in De Kleine Aarde.

De SP stelt in het schrijven dat de coalitiepartijen een informatievoorsprong hebben, omdat ze al kennis hebben kunnen nemen van de resultaten van het onderzoek naar de Boxtelse onderwijshuisvesting. De fractie vermoedt dat het College al een tot op de punt en komma dichtgetimmerd collegebesluit heeft genomen, zonder dat er inspraak mogelijk is geweest door Boxtelaren of de gemeenteraad. ‘De gemeenteraad wordt al maandenlang op schandalige wijze genegeerd’, aldus fractievoorzitter Eric van den Broek.

De SP eist nu duidelijkheid, vóór dat de gemeenteraad volgende week discussieert over de invulling van De Kleine Aarde.

Brief aan College van B&W over duidelijkheid standpunt onderwijshuisvesting.

Maak het rapport naar onderwijshuisvesting nú openbaar!