Maak het rapport naar onderwijshuisvesting nú openbaar!

10 februari 2011

Maak het rapport naar onderwijshuisvesting nú openbaar!

Afgelopen week debatteerde de commissie Ruimtelijke Zaken over de toekomstige bestemming voor ‘De Kleine Aarde’. De SP gaf in haar bijdrage aan dat gedacht kan worden aan woningbouw, een gemeenschapshuis of ontmoetingsplaats of een school. Met betrekking tot die laatste suggestie drong de SP nog maar weer eens aan op het openbaar maken van het onderzoek naar onderwijshuisvesting in Boxtel. De SP vroeg daar al meerdere malen om, maar het Boxtelse College van B&W blijft volharden in het vertrouwelijk houden van de uitkomsten van het onderzoek.

SP’er Eric van den Broek zei het volgende over de toekomstige inrichting van het terrein en de gebouwen van De Kleine Aarde: ‘Het lijkt ons een prima idee om te zoeken naar een nieuwe invulling van de locatie van De Kleine Aarde, waarbij wij graag het gedachtegoed van De Kleine Aarde, duurzaamheid, willen behouden. Wij vinden daarbij dat alle opties open liggen, dus woningbouw, een gemeenschapshuis of ontmoetingsplaats of de mogelijkheden voor een school.’

Over het opperen van een school was Van den Broek kritisch en duidelijk: ‘Veel fracties zullen wellicht de suggestie doen om te bekijken of het realiseren van een school op de locatie mogelijk is. Dat willen we graag ondersteunen, maar dan willen we graag wel de uitkomsten van het onderzoek naar de Boxtelse onderwijshuisvesting kunnen inzien. Kennelijk is het lezen van dat rapport alleen voorbehouden aan de coalitiefracties. De burger centraal, maar de oppositie en bewoners van Boxtel worden buitenspel gezet.’

Wethouder Peter van de Wiel dankte de commissieleden voor de suggesties en zegde toe de oproep van de SP over de onderwijsrapportage door te zullen spelen aan zijn onderwijscollega Anton van Aert.

College neemt Boxtelse burger niet serieus - Resultaten onderzoek onderwijshuisvesting vooralsnog niet openbaar.