Felle tegenstand parkeerplan Boomgaert

15 april 2011

Felle tegenstand parkeerplan Boomgaert

In de commissie ruimtelijke zaken van afgelopen dinsdag maakten veel insprekers gebruik van de mogelijkheid om hun ongenoegen te uiten over de plannen met betrekking tot het parkeerplan Boomgaert. Voor veel mensen is de noodzaak van het plan niet duidelijk, veel mensen zijn het niet eens met de gang van zaken en vinden de waarde van vijver en boomgaard te belangrijk. Veel insprekers noemden bovendien diverse alternatieven voor het plan. Ook een groot deel van de commissieleden, op de fractie van Balans na, konden zich niet vinden in de plannen.

Het grootste punt van kritiek richting het plan van het College, was de onvolledigheid van informatie om te komen tot een besluit. Daarom had de SP-fractie, die daar al vele malen over aan de bel heeft getrokken, tijdens de vaststelling van de agenda al een voorstel van orde ingediend om het raadsvoorstel van de agenda af te halen. Dit werd op dat moment nog niet gesteund door de rest van de commissieleden. Later werd door de VVD-fractie een voorstel met dezelfde strekking ingediend. Alleen de oppositiepartijen stemde hiermee in, waarna de diverse fracties aanstalten maakte om te vertrekken. Overige commissieleden weerhielden de fracties daarvan, waarna tegen middernacht de vergadering werd geschorst. Door tijdgebrek was op dat moment alleen de eerste termijn van de behandeling van het raadsvoorstel afgehandeld. Aanstaande maandag wordt bespreking voortgezet.

SP trekt opnieuw aan de bel over parkeerplan.