SP trekt opnieuw aan de bel over parkeerplan

5 april 2011

SP trekt opnieuw aan de bel over parkeerplan

De Boxtelse SP-fractie heeft deze week opnieuw bij het College van B&W aan de bel getrokken over het plan om de gemeentevijver te dempen en de historische boomgaard aan ’t Hofje te rooien, ten faveure van een parkeerplaats. De SP laakt de handelswijze van het College, nu er maar één plan aan de gemeenteraad is voorgelegd. Het is de SP-fractie inmiddels bekend dat er verschillende andere alternatieven door het College bekeken zijn, maar dit heeft er niet toe geleid dat de gemeenteraad verschillende keuzemogelijkheden voorgelegd krijgt.

De gemeenteraad wordt op deze manier keer op keer met de rug tegen de muur gezet’, zegt SP-fractievoorzitter Eric van den Broek in een reactie. ‘Wij vrezen dat deze coalitie het parkeervoorstel politiek al lang heeft dichtgetimmerd, zodat de raad er in feite niets meer over te zeggen heeft. ‘

De SP-fractie wil de onderste steen boven en heeft het College in een schrijven opgeroepen alle relevante informatie vóór de commissievergaderingen volgende week aan fracties ter beschikking te stellen.

Brief aan College van B&W over beschikbaar stellen relevante informatie parkeerplan.

Forse kritiek SP op handelwijze Boxtelse College.