Ludiek protest HiPa Sports bij gemeentehuis

10 mei 2011

Ludiek protest HiPa Sports bij gemeentehuis

Ongeveer vijftig sporters van de sportschool HiPa Sports hebben op dinsdagmiddag met een sportief en ludiek protest op de Markt geprobeerd om het college4 van B&W 'in beweging' te brengen voor een nieuw onderkomen. HiPa Sports moet op 15 mei de deuren sluiten aan de Ons Doelstraat waardoor 430 sporters in de kou komen te staan. Het college wordt verweten onvoldoende mee te werken aan een andere locatie voor de sportschool.

Ludieke en sportieve manifestatie
In optocht waren de sporters, getooid met spandoeken en borden, vanaf de Ons Doelstraat naar de Markt getogen. Hier werd met sportieve demonstraties (gymnastiek, fietsen, boksen, gewichtheffen) de wens uitgebeeld dat het college in actie moet komen om een andere locatie voor HiPa Sports te vinden. Het college wil geen ontheffingsvergunning verlenen voor een pand op De Staarten op het industrieterrein. De actie trok veel bekijks en er was veel pers aanwezig.

SP: 430 sporters niet in de kou laten staan
De SP heeft over deze kwestie een brief geschreven en het college gevraagd waarom geen medewerking aan de locatie De Staarten gegeven wordt. Tevens vindt de SP dat het college moreel verplicht is om mee te werken omdat voor de locatie indertijd door het toenmalige college ten onrechte een vergunning verleend is aan HiPa Sports en de sportschool daarom daar nu weg moet. De wethouders Van Aert, v.d. Wiel en v.d. Zanden kwamen een kijkje nemen en waren onder de indruk van het spektakel. Maar naar alle waarschijnlijkheid blijven ze de ontheffingsvergunning weigeren. Naar verluid komt er voor de sportschool toch nog een oplossing op de locatie De Duit in de Muntenbuurt vlakbij het politiebureau. Eerder viel deze locatie vanwege de kosten af, maar door ruiling van ruimtes schijnt het nu een stuk goedkoper te kunnen. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek: 'Ik hoop voor HiPa en de sporters dat er in ieder geval op korte termijn een oplossing komt. Daar hebben ze recht op en ze hebben het ook verdiend, zeker ook gezien deze geslaagde ludieke actie.'

Ruim 430 Boxtelse sporters HiPa Sports dreigen in de kou komen te staan.