Ruim 430 Boxtelse sporters HiPa Sports dreigen in de kou komen te staan

4 mei 2011

Ruim 430 Boxtelse sporters HiPa Sports dreigen in de kou komen te staan

De Boxtelse SP-fractie heeft haar zorg uitgesproken over de 430 Boxtelse sporters die momenteel bij sportschool HiPa Sports fitness- en groepslessen volgen. Doordat HiPa Sports uit de locatie in de Ons Doelstraat moet en nog geen alternatieve locatie heeft gevonden, stoppen de activiteiten in ieder geval per 16 mei aanstaande. HiPa Sports moet weg uit de Ons Doelstraat, omdat de gemeente in het verleden een fout heeft gemaakt bij de vergunningverlening.

De SP is de afgelopen weken door zowel de sporters als de ondernemers van HiPa Sports aangesproken op de gang van zaken. Reden voor de SP om vragen hierover te stellen aan het College van B&W. De SP vreest dat de ruim 430 Boxtelse sporters nu in de kou komen te staan. Fractievoorzitter Eric van den Broek zegt er het volgende over: ‘De ondernemers hebben volgens onze informatie altijd te goeder trouw gehandeld en zijn door een fout van de gemeente benadeeld. Dat legt een morele verplichting op de schouders van de gemeente om mee te zoeken naar een alternatieve locatie voor HiPa Sports. Via onze schriftelijke vragen willen we deze kwestie op de politieke agenda krijgen, mede ook in het belang van de 430 sporters die nu de dupe dreigen te worden.

Brief aan College van B&W over verplaatsing HiPa Sports.