HiPa Sports heeft eindelijk nieuwe locatie

23 juni 2011

HiPa Sports heeft eindelijk nieuwe locatie

Eindelijk hebben de 430 sporters van sportschool HiPa een alternatieve locatie gevonden. Nadat de gemeente Boxtel in het verleden onterecht een vestigingsvergunning had verleend en nadat acties van sporters het college van B&W pas serieus aanspoorden om werk te maken bij het zoeken naar een alternatieve locatie, is het de uitbaters van HipA, Hilde en Paul Ketelaars, gelukt om een alternatieve lokatie op de begane grond aan de Duit te vinden. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is verheugd en heeft Hilde en Paul vanochtend al per mail gefeliciteerd met de nieuwe locatie.

De kwestie rondom de vestigingslocatie van de sportschool speelde al langer, maar liep hoog op toen het college van B&W een aantal maanden geleden ging handhaven op een nota bene door de gemeente foutief afgegeven vestigingsvergunning. 430 sportende Boxtelaren dreigde hierdoor op straat komen te staan. De SP nam initiatief richting het college van B&W en sporters zelf voerden ook actie aan de voordeur van het gemeentehuis. Uiteindelijk met succes. HiPa Sports heeft per 15 augustus een alternatieve locatie. De nieuwe vestigingsvergunning is inmiddels al aangevraagd.

Fractievoorzitter Eric van den Broek is blij met het resultaat: ‘Het blijkt maar weer eens dat het gemeentebestuur wel wakker wordt als er 430 actievoerende sporters aan de bel trekken. Actievoeren helpt dus. Hopelijk wordt het college op een aantal andere onderwerpen nu ook wakker.'

Ludiek protest HiPa Sports bij gemeentehuis.