Arrogante opstelling college bij plannen Kleine Aarde

26 augustus 2011

Arrogante opstelling college bij plannen Kleine Aarde

Afgelopen dinsdag discussieerde de commissie Ruimtelijk Zaken over de plannen van het College voor de herininrichting van het terrein en de gebouwen van de voormalige Kleine Aarde. Het College wil daar een school in het ecopark, de Van Coothhoeve als herberg, het bezoekerscentrum als bedrijfsverzamelgebouw en stadslandbouw voor wonen en werken. De leden van de commissie Ruimtelijke Zaken waren uiterst kritisch over de haalbaarheid van de vorige week groots naar buiten gebrachte plannen. SP-commissielid Dave van de Ven betitelde het naar buiten brengen van de plannen op deze wijze als ‘arrogant en voorbarig’.

De leden van verschillende politieke fracties toonden zich dinsdagavond tijdens de vergadering van de commissie Ruimtelijke Zaken zeer sceptisch over het ambitieuze plan om het terrein van De Kleine Aarde te transformeren tot het hart van de ’Groene Campus’ die Boxtel moet worden. In de plannen praat de gemeente zelfs over ‘landelijke’uitstratling, alsof dat een doel op zich is.

De SP is met name verbolgen over het feit dat het College met het naar buiten brengen van de plannen wederom een voorschot neemt op besluiten die nog door de gemeenteraad genomen moeten worden. Met name de realisering van de verhuizing van de Molenwijkschool naar De Kleine Aarde schoot commissielid Dave van de Ven in het verkeerde keelgat: ‘De ouders van de Molenwijkschool weten nog van niets en het College meet de verhuizing al groots uit in de pers. Een nieuw staaltje van hun arrogante opstelling, die we op verschillende andere onderwerpen ook al zagen.’

College weigert te leren van fouten.