Weer ongeluk op de Schijndelseweg

5 september 2011

Weer ongeluk op de Schijndelseweg

Afgelopen zaterdag heeft weer een ongeluk plaatsgevonden op de Schijndelseweg. Om 20.15 uur is een jong meisje aangereden op haar fiets bij de kruising van het Pastoor van Besouwplein met de Schijndelseweg. Het ongeluk toont eens te meer aan dat de door de gemeente toegezegde evaluatie naar de veiligheid op de Schijndelseweg, snel dient plaats te vinden.

Het meisje fietste over het fietspad en een automobilist die afdraaide zag haar over het hoofd. Gelukkig was ze niet gewond en viel het ongeluk dus mee (er is dus ook geen politie of ambulance bij geweest).

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek blijft zich zorgen maken over de gevaarlijke situaties op de Schijndelseweg: ‘Dit ongeluk komt nu bij ons op het netvlies, omdat er toevallig een ooggetuige bij was die ons dit heeft gemeld. Maar wij horen terug dat er voortdurend gevaarlijke situaties en bijna-ongelukken op de Schijndelseweg plaatsvinden. Ongelofelijk dat het College zo laks met onze voortdurende roep om meer veiligheid omgaat. En maar roepen om meer daadkracht, maar geen enkele boter bij de vis.’

SP inventariseert ideeën over veiligheid Schijndelseweg.