Succesvolle aanpak langparkeren, na vragen SP

16 oktober 2011

Succesvolle aanpak langparkeren, na vragen SP

De afgelopen maanden heeft de SP-fractie bij de gemeente aandacht gevraagd, voor langparkeren op openbare parkeerplaatsen. In diverse Boxtelse buurten hoorde de SP daar klachten over terug, waaronder in de Orlando di Lassostraat en de Meierijstraat in Oost. De SP stelde de problematiek met succes aan de kaak. Nadat de SP aan de bel trok, stuurde de gemeente BOA's naar de betreffende straten en die zorgden ervoor dat de langparkeerders van de openbare parkeerplaatsen weg gingen.

Raadslid Eric van den Broek is tevreden met de actie vanuit het gemeentehuis: 'Dit soort zaken leiden in buurten tot veel onnodige irritaties. Het is daarom goed dat de gemeente nu sneller reageert op klachten van burgers. Zowel in de Orlando di Lassostraat als in de Meierijstraat waren de problemen rondom langparkeren binnen een paar dagen opgelost.'

Eerder kreeg de SP al de toezegging van de gemeente dat men zou gaan handhaven bij klachten van bewoners. Wanneer u dus klachten heeft op gebied van langparkeren, dam kunt u die klachten telefonisch of per mail melden, via 0411-655911 of gemeente@boxtel.nl.

Lang parkeren op openbare parkeerplaatsen? Maak melding van klachten.