Zoveelste aanrijding Schijndelseweg: waarom geen snellere maatregelen?

7 oktober 2011

Zoveelste aanrijding Schijndelseweg: waarom geen snellere maatregelen?

Vrijdagmiddag was het weer voor de zoveelste keer raak. Op rotonde Oostend werd weer een fietser aangereden. Het slachtoffer, een jonge man, viel met zijn hoofd op een stoeprand en liep daardoor een grote zwelling op in zijn gezicht. Hij werd duizelig en bloedde en is door een ambulance meegenomen naar het ziekenhuis. Omstanders spraken schande van het gebrek aan daadkracht bij het college.

Buurtbewoners reageerde woedend en verwijten de gemeente dat er geen actie wordt ondernomen. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek: 'Verantwoordelijk verkeerswethouder Van der Zanden toont geen enkele daadkracht en luisterde al tijden niet naar de burgers. Het is al lange tijd bij iedereen bekend dat de situatie op de Schijndelseweg levensgevaarlijk is, maar de wethouder heeft tot dit moment vooral achterover geleund, met als uiteindelijke reactie dat er eerst meer onderzoek gedaan moet worden! Ervaringsdeskundigen, namelijk de gebruikers van de weg en organisaties zoals de fietsersbond, geven al lang aan dat tijdelijke maatregelen heel goed mogelijk zijn. Het is jammer dat dit college en deze wethouder over een onderwerp als de verkeersveiligheid politieke spelletjes speelt.'

Website mooiboxtel.nl: Fietser gewond na zoveelste aanrijding Schijndelseweg.
Ook gemeente opent enquête Schijndelseweg.