Vragen SP over omgeving Pantarhei

23 november 2011

Vragen SP over omgeving Pantarhei

De Boxtelse SP-fractie gaat aanstaande dinsdag in de gemeenteraad vragen stellen over de vorige week aangekondigde woningbouw op het Pantarheiterrein. In de plaatselijke media meldde het college van B&W toen dat er nagenoeg een akkoord is met projectontwikkelaar Bouwfonds voor de bouw van 30 woningen op het Pantarheiterrein. Daarmee zou een oplossing in het verschiet liggen voor het al jaren braakliggende terrein, maar de SP maakt zich zorgen over het parkeren in de buurt en het betrekken van het naast Pantarhei gelegen terrein Tielen. Ook stelt de SP voor om het Pantarheiterrein tijdelijk te bestemmen als parkeerplaats.

De SP heeft contact gehad met diverse buurtbewoners in de omliggende straten nabij het Pantarheiterrein. Daaruit blijkt volgens fractievoorzitter Eric van den Broek dat de bewoners op zich blij zijn met eindelijk een bestemming van het gebied, maar zich zorgen maken over de consequenties voor de omgeving: ‘Na het verdwijnen van de parkeermogelijkheden op het oude brandweerterrein is er nu al een parkeerprobleem in de buurt, dat zou alleen nog maar groter kunnen worden. De bewoners willen als tijdelijke oplossing een tijdelijk parkeerterrein op Pantarhei en vragen het college aandacht te hebben voor het parkeren naar de toekomst.’

De SP is daarnaast benieuwd naar de wijziging in de plannen, omdat die oorspronkelijk uitgingen van het realiseren van 16 energie 0-woningen en nu 30. Daarnaast wil de SP van het college weten of ook het naastgelegen terrein Tielen bij de plannen voor woningen op Pantarhei wordt betrokken. De SP wil dat in dat geval de gemeenteraad betrokken wordt, omdat Tielen ook deel uit zou kunnen maken van de parkeerplannen voor het centrum en het aantrekkelijker maken van het winkelgebied in de Stationsstraat. Tenslotte vraagt de SP naar het veiligstellen van de afspraken die met bewoners aan de Molenstraat zijn gemaakt, waarbij is toegezegd dat zij een vrije uitrit aan de achterzijde van hun percelen zouden kunnen gebruiken.

Vragen Pantarhei, vragenhalfuurtje gemeenteraad 29-11-2011.