12.000 pamfletten voor behoud vijver en boomgaard

21 maart 2012

12.000 pamfletten voor behoud vijver en boomgaard

Met een kleine manifestatie bij de gemeentevijver heeft SP- fractievoorzitter Eric van den Broek gisteravond de aftrap verricht voor het verspreiden van 12.000 pamfletten in Boxtel en Liempde voor behoud van vijver en boomgaard. Het gemeentebestuur (Balans, Combinatie 95, PvdA/GL en DPBL) wil daar nog steeds een parkeerterrein van maken.

Van den Broek memoreerde nog eens de gang van zaken met betrekking tot het parkeren in het centrum van Boxtel. Ondanks het feit dat er geen maatschappelijk en politiek draagvlak is voor het plan om van de vijver en boomgaard een parkeerterrein te maken, houdt het college daar toch aan vast. Van den Broek: ‘Het is tijd om flink wat tegengas te geven. Omwonenden hebben al het goede voorbeeld gegeven. De SP gaat dat uitbreiden door in de komende weken 12.000 pamfletten huis aan huis te verspreiden in Boxtel en Liempde. Zo kunnen we de politieke en maatschappelijke druk op de gemeenteraad opvoeren om deze plannen af te schieten. Want de gemeenteraad neemt uiteindelijk de beslissing en niet het college van B&W. Ik heb er goede hoop op dat de plannen niet door gaan. Immers coalitiepartij PvdA/GL heeft al uitgesproken dat dit plan voor hen onbespreekbaar en ook een andere coalitiepartij Combinatie 95 heeft al eens uitgesproken dat de boomgaard behouden moet blijven.’

Pamfletten en affiches voor omwonenden
Bij de publieksactie waren bewoners aanwezig van het Hofje, de Dr. Van Helvoortstraat en de verzorgingshuizen. Ook waren enkele organisaties en ondernemers van de partij. Zij kregen een pamflet en affiche uitgereikt. De pamfletten werden vervolgens door vrijwilliger huis aan huis verspreid in de genoemde woningen. Daarmee is de aftrap verricht voor massale verspreiding van het pamflet in Boxtel en Liempde. Ruim veertig SP-vrijwilligers gaan die klus klaren. In het pamflet staan ook de alternatieven van de SP. Bovendien willen we het gebied rond de vijver en boomgaard niet alleen behouden, maar ook verfraaien zodat het aantrekkelijker wordt voor zowel eigen inwoners als toeristen. Lezers van het pamflet worden opgeroepen om het pamflet als affiche voor de raam te hangen en aanwezig te zijn bij de commissie- en raadsvergadering als de plannen aan de orde komen.

SP start grote publieksactie ‘Handen af van vijver en boomgaard!’