College onderzoekt incident bereikbaarheid Lijsterbesgaard, vooralsnog geen actie met wijkorganen

13 april 2012

Naar aanleiding van vragen van de SP heeft het Boxtelse college van B&W aan de GGD gevraagd, waarom drie weken geleden een ambulance de juiste locatie van een woning aan de Lijsterbesgaard niet gevonden kon krijgen. Het incident liep gelukkig goed af, maar de SP vroeg naar aanleiding daarvan aandacht voor de Boxtelse bewegwijzering, de situering van straatnaambordjes en de gegevens die ingevoerd worden in GPS-navigatiesystemen. Het college wil vooralsnog geen actie met wijkorganen organiseren, om moeilijk vindbare straten en buurten in kaart te brengen.

De SP heeft bij het college aangegeven dat verschillende straten en buurten überhaupt moeilijk te vinden zijn. De fractie doelde onder meer op de eerdere vragen die daarover door politieke partijen zijn gesteld over de bereikbaarheid van het complex oude Franciscusschool in de Ons Doelstraat, de Velderseweg op Velder en de nieuwe wooncomplexen in Selissenwal.

In de beantwoording gaat het college echter op geen enkele manier in op de het door de SP opgevoerde bereikbaarheidsprobleem, maar het dagelijks bestuur van de gemeente zegt alleen toe onderzoek te doen naar het door de SP aangehaalde incident. Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP zegt er in een reactie het volgende over: ‘Uiteraard prima dat het college werk maakt van het incident in de Lijsterbesgaard, maar ontzettend jammer dat men niets beloofd op onze vraag over moeilijk bereikbare straten en buurten. We wachten nu de actie vanuit het college even af en zullen zeker op de kwestie terugkomen.’

De SP stelde onder meer aan het college voor om samen met wijkorganen te inventariseren welke straten en buurten in de wijk vaak moeilijk bereikbaar blijken. De SP overweegt de kwestie te gaan agenderen voor één van de vergaderingen van de commissie ruimtelijke zaken.

Antwoord van College op incident Lijsterbesgaard..

SP vraagt om aandacht vinden van de weg in Boxtel, na incident Lijsterbesgaard.