Geen meerderheid voor verkiezingsborden op lantaarnpalen

28 juni 2012

Geen meerderheid voor verkiezingsborden op lantaarnpalen

Een voorstel van de Boxtelse SP-fractie om weer verkiezingsborden op lantaarnpalen te kunnen hangen, heeft deze week in de gemeenteraad geen meerderheid gekregen. De borden zouden volgens de partijen die tegen stemden leiden tot verrommeling van het straatbeeld en gevaarlijke verkeerssituaties.

Andere partijen waren het met de SP eens dat borden in verkiezingstijd het straatbeeld nu juist verlevendigen en de verkiezingen extra promoten. Alle partijen waren het in ieder geval met de SP eens dat er in Boxtel meer mogelijkheden moeten komen om verkiezingsaffiches te hangen. Fractievoorzitter Eric van den Broek riep burgemeester Van Beers op om daar nog voor de aankomende landelijke verkiezingen werk van te maken. ‘Een beetje hypocriet is de opstelling van partijen als Balans en Combinatie95 natuurlijk wel’, aldus Eric van den Broek in een reactie. ‘Dat zijn weliswaar plaatselijke partijen die één keer in de vier jaar te maken hebben met verkiezingen, maar dan kun je ook geen boerenerf voorbij rijden of er staat wel een verkiezingsbord van één van die partijen op geplaatst. Zou daarvoor het argument van verrommeling en verkeersveiligheid dan ineens niet gelden?’.

SP wil opkomst verkiezingen bevorderen door weer borden aan lantaarnpalen te hangen.