College: ‘Hoge stoep zaak Elde en St. Joseph’

23 juli 2012

College: ‘Hoge stoep zaak Elde en St. Joseph’

De SP is teleurgesteld over het antwoord van de gemeente op de vragen die de fractie heeft gesteld over de toegankelijkheid van de woonzorgcentra Elisabethdael en Vinckenrode. De gemeente geeft aan dat de toegankelijkheid wat het college van B&W betreft voldoet aan het eigen beleid en geen belemmering oplevert voor de toegankelijkheid. De SP vindt dat het college in de beantwoording voorbij gaat aan de praktische bezwaren van bewoners en de zorg bij bewoners om de toegankelijkheid voor hulpdiensten.

Het college liet in een reactie aan de SP weten dat de gemeente eventueel wil meewerken aan een oplossing voor het ontstane probleem, maar dat de verantwoordelijkheid hiervoor in eerste instantie bij Zorggroep Elde en woonstichting Sint Joseph ligt. De gemeente stelt tevens als voorwaarde dat zij het gebruik van het gebied eerst evalueren.

Teleurgesteld
Fractievoorzitter Eric van den Broek is teleurgesteld in het antwoord van de gemeente. ‘Het gaat hier om de toegankelijkheid van de openbare weg en het college heeft nu juist in het beleidsprogramma opgenomen dat de toegankelijkheid rondom zorgwoningen extra de aandacht verdient. Dan had ik wel wat meer daadkracht verwacht, nu bewoners zich zo’n zorgen maken en klagen over die toegankelijkheid. We gaan met het antwoord van de gemeente in de hand in ieder geval aan de bel trekken bij Elde en Sint Joseph. Dit antwoord is echter ronduit teleurstellend’, aldus Eric van den Broek.

Antwoord College over toegankelijkheid van de woonzorgcentra Elisabethdael en Vinckenrode.

Toegankelijkheid Elisabethdael/Vinckenrode moet beter.