Boxtelse SP-fractie woedend op college om gebrek op inspraak verkeersknippen

29 oktober 2012

Boxtelse SP-fractie woedend op college om gebrek op inspraak verkeersknippen

De raadsfractie van de Boxtelse SP heeft woendend naar het college en de gemeenteraad gereageerd, nadat afgelopen week naar buiten is gekomen dat het college bij het presenteren van de plannen voor een verkeersknip in de Baanderherenweg, geen enkele vorm van inspraak vanuit burgers of het wijkplatform heeft georganiseerd. Bewoners van wijk Selissenwal moesten wederom uit de krant vernemen wat er in hun wijk staat te gebeuren. De SP is boos en eist betere inspraak vanuit het college.

Vorige week reageerde het Wijkplatform zeer verbolgen in een artikel in Brabants Centrum. De plannen voor een verkeersknip in de Baanderherenweg, zoals het college die twee weken geleden presenteerde zijn niet overlegd met het Wijkplatform. Sterker nog, het wijkplatform moest uit de krant vernemen dat er überhaupt plannen waren voor zo’n verkeersmaatregel.

‘Ongehoord’, reageert SP-fractievoorzitter Eric van den Broek. ‘Het afgelopen jaar hebben de kranten en de raads- en commissievergaderingen bol gestaan van de kritiek op de wijze waarop het college de mensen in Boxtel negeert bij het vormgeven van de plannen. Kennelijk gaat die boodschap het ene oor in en het andere oor eruit.’

De SP heeft de gang van zaken met betrekking tot de inspraak rondom de verkeersknippen in Selissenwal en Oost inmiddels via een reeks vragen en een boze brief aan het college, aan de kaak gesteld. De SP zal ook in de gemeenteraad nog aandacht vragen voor de inspraak van burgers.

Brief met vragen aan College van B&W over inspraak verkeersknippen.